dilluns, 5 de març del 2018

Matinal Santa Coloma- S.Gallard- Mas Montuny- Mas d'En Vent- Mas d'En Brias- Santa Coloma 4 de Març del 2018

Matinal no programada. Però com que la gent té ganes de caminar, aviat n'hi ha una de muntada. A les 8 sortim de la Muralla cap a Sant Gallard pel camí Vell. Quan hi som, agafem el camí del mas Montull, travessem el riu Gaià i anem tirant amunt per un camí ample fins que ens desviem per un senderó que puja pel mig del bosc. Sortim a la pista que va al coll Roig. Davant de l'era de l'Huguet, ja veiem les runes del mas Montull. Agafem un altre senderó que passa pel mig de les runes i davallem fins anar a sortir a la carretera de Bellprat, que travessem. Remuntem direcció les granges del Bordes tota l'estona per dins el bosc. Fem cap al camí Vell de Bellprat, una mica més amunt de la font de Nadal. Aquí parem a esmorzar. Mentre ho fem, plou i fa sol (quatre gotes). Continuem pujant una mica més, fins als plans del Vidu, on trobem una altra pista que baixa cap a Bellprat. Al cap de poc la deixem per un senderó que passa per la solana del Vidal i anem a sortir al clot del Tico, davant d'una gossera. Remuntem cap els plans de Roma. Cap a l'esquerra aniríem als Farriols, que era la nostra intenció, però badant badant hem tirat cap a la dreta i hem fet cap al mas d'En Vent, que no es veu gens, ja que està cobert de vegetació. Agafem direcció Santa Coloma per un camí ample però molt enfangat. Anem tirant avall fins a la font del Ferro, on remuntem cap al mas d'En Briàs. Aquí ens fem la foto de grup. Continuem cap a la barraca del Bon Lluís, baixem cap al barranc de la Banya, on trobem el camí del Mercadell, que duu al camí ral d'Igualada, davant del polígon industrial del Pont de la Barquera. Hem fet 15 km i arribem molt d'hora, amb temps de sobres per anar a fer el vermut a la Plaça.